Saturday, March 9, 2013

နံနံပင္က ဘာေတြ ကာကြယ္ႏိုင္လဲ



နံနံပင္နဲ႔ ေက်ာက္ကပ္ ကုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါက အိႏၵိယ ကေနအာရွ အထိပ်ံႏွံ႔လာတဲ့သဘာဝ ေဆးနည္း ျဖစ္ျပီး ႏိုင္ငံတကာ ေဆး ပညာရွင္ မ်ားပါ လက္ခံ အသံုးျပဳေနျပီ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရ ပါတယ္။

ေက်ာက္ကပ္က ခႏၶာကိုယ္တြင္း/ ေသြးထဲက အညစ္အေၾကး၊ ဆား၊ စြန္႔ပစ္ ပစၥည္း၊ အဆိပ္အေတာက္အားလံုးကို စြန္႔ထုတ္ေပးပါတယ္။ သန္႔စင္ေပး ပါတယ္။ မိမိ စားသံုးသမွ်၊ အစားအစာ၊ ေသာက္ေရက အစမွာ ပါဝင္ သမွ်ေသာ မလိုအပ္တဲ့ ဓာတ္မ်ားကို ေက်ာက္ကပ္မွ ဖယ္ထုတ္ေပး ပါတယ္။ လူစျဖစ္ ကတည္းက ယေန႔ အသက္ရွင္တဲ့ အခ်ိန္အထိ မနားမေန အလုပ္ လုပ္ေနရျပီး အထူးဂရုစိုက္ရန္ လိုအပ္ပါတယ္။

ဂရုစိုက္ဖို႔ဆုိတာ ေက်ာက္ကပ္ကို သန္႔ရွင္းေနေစဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ယေန႔ အမ်ိဳးသမီးေရာ၊ အမ်ိဳးသားပါ ေက်ာက္ကပ္နဲ႔ ဆက္စပ္ေရာဂါ ျဖစ္ပြား မွုႏွုန္း ျမင့္တက္လာပါတယ္။ အဓိက ကေတာ့ ေရဓာတ္ ေလ်ာ့နည္းမွု၊ အစားအေသာက္ မသန္႔ရွင္းမွု၊ ဆီးလမ္းေၾကာင္း ပိုးဝင္မွုတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ျပီး ဒါေတြကို မျဖစ္ေအာင္ ျဖစ္ရင္လည္း ကုသရေအာင္ နည္းလမ္းေပါင္း မ်ားစြာ ေပၚလာပါတယ္။

ခြဲစိတ္ ကုသစရိတ္ စကလည္း မနည္းပါဘူး။ ေဆးလည္း ေစ်းၾကီးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ေရာဂါမဆို မျဖစ္ေလ ေကာင္းေလပဲမို႔ ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါ မျဖစ္ေအာင္ လူတိုင္း လုပ္ႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္း ရွိပါတယ္။ ျမန္မာေငြက်ပ္ တစ္ေထာင္တက္ ပိုမကုန္ပါဘူး။

အေပၚပံုက ျပထားတဲ့အတိုင္း နံနံ သို႔တည္းမဟုတ္ ရုိးရိုးနံနံ ၁၀ ပင္မွ အပင္ ၁၅ပင္ ၾကားကိုပဲ ႏွုတ္ႏွုတ္ဆင္းျပီး ပံုမွာ ျပထားတဲ့ ေရတစ္ ခြက္ စာ ျဖည့္ထားတဲ့ ေရေႏြးအိုးထဲထည့္ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ ၾကိဳခ်က္ေပးရပါမယ္။ ရလာတဲ့ အရည္မွ နံနံရြက္မ်ားကို စစ္ထုတ္ျပီး ျပဳတ္ရည္တစ္ခြက္ကို အေအးခံျပီး ေသာက္ရပါ တယ္။

ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါရွိသူမ်ား၊ ရွိရန္အစပ်ိဳးသူမ်ားအေန နဲ႔ ေန႔ စဥ္ ေသာက္သံုးသင့္ျပီး ကာကြယ္လုိ သူမ်ားအတြက္ တစ္ပတ္ တစ္ၾကိမ္ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ၁၀ ရက္ တစ္ၾကိမ္ ေလာက္ ပံုမွန္ စြဲေသာက္ျခင္းျဖင့္ ေက်ာက္ကပ္အျမဲ သန္႔ရွင္းေနေစ မယ့္လို႔ ဆုိထားပါတယ္။ အိႏၵိယေဆးနည္းအတိုင္းဆိုရင္ နံနံရဲ ႔ သစ္ဥ၊ျမစ္ဥကိုပါ ထည့္ျပဳရပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ ႏိုင္ငံတကာ မွာေတာ့ အရြက္ကို ထည့္ျပဳတ္ရံုနဲ႔ လံုေလာက္ပါတယ္။

နံနံပင္ကလည္း ဘယ္ေနရာမွာမဆုိ အလြယ္တကူ ရရွိႏိုင္တဲ့ အတြက္ ေစ်းသက္သက္ သာသာနဲ႔ ေက်ာက္ကပ္ ေရာဂါ ကာကြယ္ႏိုင္ေအာင္ ကုသႏိုင္ေအာင္ မ်ွေဝ လိုက္ရပါတယ္။
                                                                                               credit>> ျမ၀တီ

ထမင္း စားျပီးလွ်င္ ေရွာင္ႀကဥ္ သင့္သည့္ အခ်က္မ်ား



ျမန္မာ လူမ်ိဳးတို႔၏ အဓိက အစားအစာမွာ ထမင္းျဖစ္ၿပီး ေန႔စဥ္ စားေနၾကသည္ ျဖစ္ရာ ထမင္းစားၿပီး ေရွာင္ၾကဥ္ သင့္ေသာ အခ်က္(၇)ခ်က္ကို က်န္းမာေရး အသိ ရွိေစရန္ ေဖာ္ျပ လိုက္ရ ပါသည္။
(၁) ေဆးလိပ္မေသာက္ပါႏွင့္။

ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား၏ ေလ့လာ သုေတသန ျပဳခ်က္မ်ား အရ ထမင္းစားၿပီး စီးကရက္ တစ္လိပ္ ေသာက္ျခင္းသည္ စီးကရက္ ဆယ္လိပ္ ေသာက္ျခင္းနဲ႔ ညီမွ်ၿပီး ကင္ဆာ ေရာဂါ ျဖစ္ပြားရန္ အခြင့္လမ္း အမ်ားဆံုး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရိွရသည္။

(၂) သစ္သီးမ်ားကိုခ်က္ခ်င္း မစားပါႏွင့္။

ထမင္းစားၿပီး သစ္သီးမ်ားကို ခ်က္ခ်င္း စားျခင္းသည္ အစာအိမ္ ေလခံေစသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သစ္သီးမ်ား စားသံုးမည္ ဆိုပါက ထမင္းစားၿပီး တစ္နာရီ(သို႔) ႏွစ္နာရီ အၾကာႏွင့္ ထမင္း မစားမီ တစ္နာရ အလိုတြင္သာ စားသံုးသင့္သည္။

(၃)လက္ဖက္ရည္ မေသာက္ပါႏွင့္။

လက္ဖက္ ရြက္တြင္ အက္ဆစ္ ပါ၀င္မႈႏႈန္း ျမင့္မားၿပီး ၄င္းသည္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ စားသံုးလိုက္ေသာ အစာအိမ္ရွိ ပရိုတိန္း ဓာတ္မ်ားကို မာေက်ာေစသည့္ အတြတ္ အစာေခ်ရန္ အခက္အခဲ ျဖစ္ေစသည္။

(၄) သင္း၏ခါးပတ္ကို မျဖည္လိုက္ပါႏွင့္။

ထမင္းစားၿပီး ခါးပတ္ကို ျဖည္လိုက္ျခင္း (တစ္နည္း အနည္းငယ္ ေလွ်ာ့လိုက္ျခင္း)သည္ ၀မ္းအတြင္းရွိ အူကို ေခါက္ေစသည္။

(၅) ေရမခ်ိဳးပါႏွင့္။

ထမင္းစားၿပီး ေရခ်ိဳးျခင္းသည္ လက္မ်ား၊ ေျခေထာက္မ်ားႏွင့္ ခႏၵာကိုယ္မ်ားသို႔ သြားေသာ ေသြးပမာဏကို တိုးပြားေစၿပီး အစာအိမ္ တစ္၀ိုက္တြင္မႈ ေသြးပမာဏ ေလ်ာ့က် သြားသည့္ အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အစာအိမ္ရွိ အစာေခ် စနစ္ကို အားနည္း သြားေစသည္။

(၆) လမ္းမေလွ်ာက္ပါႏွင့္။

လူအမ်ားက ေျပာေနၾကသည္မွာ ထမင္းစားၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ ျခင္းသည္ ေျခလမ္းေပါင္း တစ္ရာ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းႏွင့္ ညီမွ်ၿပီး အသက္(၉၉) ႏွစ္အထိ အသက္ ရွည္ရွည္ ေနရ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုၾကသည္ကို ၾကားဖူးပါသည္။

တစ္ကယ္ေတာ့ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ အစာေခ် စနစ္သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ စားသံုးလိုက္ေသာ အစာေအ ဟာရမ်ားကို စုပ္ယူရန္ အခက္ခဲ ျဖစ္သြား ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထမင္းစားၿပီး လမ္းမေလွ်ာက္ပါႏွင့္။

(၇) ခ်က္ခ်င္းမအိပ္ပါႏွင့္

ထမင္းစားၿပီး ခ်က္ခ်င္း အိပ္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ စားသံုးလိုက္ေသာ အစာမ်ားသည္ ေကာင္းစြာ အစာမေက် ႏိုင္ေတာ့ေပ။

ဦးပဥၥင္း ဦးကိတၱိသာရ(ခ) ဦးေက်ာ္ဟိန္း အင္တာဗ်ဴး



ႏုိင္ငံေက်ာ္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ထပ္ဆင့္အကယ္ဒမီ ဦးေက်ာ္ဟိန္း တစ္ျဖစ္လဲ ဦးပၪၥင္း ဦးကိတၱိသာရသည္ က်င့္ႀကံအားထုတ္၍ သိရွိခဲ့ၿပီးေသာ စိတ္ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားကုိ တစ္ကမာၻလုံးရွိ လူသားအားလုံး သိရွိႏုိင္ေစရန္ အတြက္ www.athithedi.com အမည္ျဖင့္ ၀က္ဘ္ဆိုဒ္တစ္ခု လႊင့္တင္ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၾကားသိရသျဖင့္ Myanmar ICT ဂ်ာနယ္မွ ဦးကိတၱိသာရ ထံသို႔ သြားေရာက္ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခဲ့သည္မ်ားကုိ ျပန္လည္ မွ်ေ၀ ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။
...
လူ႔ေလာကႀကီးကုိ စြန္႔ခြာခဲ့တာ ေနာင္တရလား ဘုရား။
တစ္ခါမွ မရခဲ့ဖူးဘူး။ အခုဆို ေလးႏွစ္ေက်ာ္သြားၿပီ။

ဘာလို႔ ေနာင္တ မရခဲ့တာပါလဲ ဘုရား။
မထြက္ခင္၊ ရဟန္းဘ၀ မေရာက္ခင္၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ ရွစ္ႏွစ္ ကတည္းက ႀကိဳတင္ၿပီး ၂၀၀၀ခုႏွစ္၊ ႏုိ၀င္ဘာလ (၄)ရက္ေန႔မွာ ေၾကညာခဲ့တယ္။ ၂၀၀၈ခုႏွစ္၊ ႏုိ၀င္ဘာလ (၄)ရက္ေန႔မွာ ထြက္မယ္ဆိုၿပီး လုပ္ခဲ့တာ၊ ဒီအလုပ္က ႐ုတ္တရက္ ေကာက္ၿပီး ထြက္မယ္ဆိုၿပီး လုပ္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ရွစ္ႏွစ္ၾကာရင္ ထြက္မယ္ဆိုၿပီး ျပင္ဆင္ထားတာေတြ၊ အစီအစဥ္ေတြ ပါတယ္။ ေနာင္တရစရာ မရွိဘူး။

အခု www.athithedi.com ဆိုၿပီး ၀က္ဘ္ဆိုဒ္ လႊင့္တင္မယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဘယ္ကေနဘယ္လို ၀က္ဘ္ဆိုဒ္ တင္မယ္လို႔ ေတြးမိပါသလဲ ဘုရား။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေရာ ဘုရား။
ဦးပၪၥင္းအသက္က ၆၆ႏွစ္၊ လူ႔သက္တမ္း ၇၀လုိ႔ထားရင္ ေနာက္ ၄ႏွစ္ပဲ က်န္တယ္။ ဒီေလးႏွစ္အတြင္း ဘာေတြ လုပ္ခဲ့ရမလဲ။ ကုိယ္သိထားတာေလးေတြ ကိုယ္က်င့္လို႔ ရတာေတြရဲ႕ အေျဖက ဘယ္အရာမွ အၾကာႀကီးမဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ အားလုံးကုိ စြန္႔လႊတ္ရမယ္ ဆုိတာေတြအထဲမွာ သိခဲ့တဲ့ အသိေတြကုိပါ ထားခဲ့ရမယ့္ အတူတူ တန္ဖိုးရွိတဲ့ အသိေတြကုိ အရွိန္အဟုန္ျပင္းစြာ တိုးတက္လာတဲ့ ITေခတ္မွာ ၀က္ဘ္ဆိုဒ္နဲ႔ IT ပစၥည္းေတြရဲ႕ အကူအညီကုိ ယူၿပီး ထိထိေရာက္ေရာက္ အသုံးခ်ခ်င္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီေန႔ေခတ္ လူငယ္ေတြ သိေအာင္ ျဖန္႔ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ၀က္ဘ္ဆိုဒ္ လႊင့္တင္မွာပါ။

ဦးပၪၥင္းရဲ႕ ဒီ၀က္ဘ္ဆိုဒ္ထဲမွာ စိတ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းေတြ ေဖာ္ျပထားေတာ့ စိတ္နဲ႔ေစတသိက္ရဲ႕ ကြာျခားမႈေလးကုိ ရွင္းျပေပးပါလား ဘုရား။
စိတ္ဆိုတာ အာ႐ံုကို သိ႐ံုသိတာ။ ေစတသိက္က စိတ္ကို မွီၿပီး ျခယ္လွယ္တာ၊ ဒုကၡေပးေနတာ ေစတသိက္ဆိုတဲ့ စိတ္ေတြ။

အသိနဲ႔ သတိကို ေခါင္းစီးနာမည္ ယူထား တာလည္း သိခ်င္ပါတယ္။
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အရည္အခ်င္းေတြကုိ ၾကည္ညဳိလြန္းလို႔ သိေစခ်င္တယ္။ ဂုဏ္ေတာ္ကုိးပါးမွာ ဒုတိယအခ်က္ျဖစ္တဲ့
သမၼာသဗၺဳေဒၶါ ဂုဏ္ေတာ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားဟာ သိစရာ မွန္သမွ် အရာအားလုံးကုိ ဆရာမလို ကုိယ္ပုိင္ဉာဏ္ႏွင့္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထုိးထြင္းၿပီး အႂကြင္းမရွိ သိျမင္ေတာ္မူတယ္။ လက္တဖ်စ္ အတြင္းမွာ ႐ုပ္ခႏၶာရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္မႈဟာ အႀကိမ္ကုေဋေပါင္း ငါးေထာင္၊ စိတ္က ကုေဋတစ္သိန္းဆုိတာ ဘုရားရဲ႕ အသိဉာဏ္ေတာ္။ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ ျပဳခါနီးမွာ ေနာက္ဆုံးမွာခဲ့တာ ၀ယဓမၼာ သခၤါရာ အပၸမာေဒန သမၼာေဒထတဲ့။ ျပဳျပင္ေပးရသမွ် သခၤါရတရားတို႔သည္ ပ်က္စီးျခင္းသေဘာ ရွိၾကကုန္၏။ မေမ့မေလ်ာ့ေသာ သတိတရားနဲ႔ ကိစၥ ၿပီးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကကုန္ေလာ့တဲ့။ သတိ အေရးႀကီးဆုံးဆိုတာ ေဟာခဲ့လို႔ အသိနဲ႔ သတိကုိ ဦးညြတ္တဲ့သေဘာ။

ျပည္တြင္းက လူငယ္ေတြ စဥ္းစား ေတြးေခၚပုံေတြ၊ လက္ရွိ သူတို႔ လုပ္ကုိင္ ေနၾကပုံေတြကုိ အားရရဲ႕လား ဘုရား။
ျပည္တြင္းက လူငယ္ေတြ စဥ္းစား ေတြးေခၚပုံေတြကို ေျပာရရင္ေတာ့ သူတုိ႔ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚခြင့္ ရေနၿပီလား။ ရခဲ့ရင္လည္း တကယ္ေတြးေခၚႏုိင္တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေတြေရာ ရေနၿပီလား၊ အခြင့္အေရးရခဲ့ရင္ေရာ အသုံးခ်ဖုိ႔ အဆင္သင့္ ျပင္ဆင္ထားတဲ့ အရည္အခ်င္း ရွိေနၿပီလား ဆိုတာေတြကုိ ၾကည့္ၿပီးေတာ့မွ အားရတယ္၊ အားမရဘူးဆုိတာ ေျပာႏုိင္မွာေပါ့။ လူငယ္ေတြ အေနနဲ႔လည္း သူတို႔လုပ္ခ်င္တာေတြ လုပ္ခြင့္ရၿပီး လုပ္ျပႏုိင္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနၿပီဆိုရင္ လက္ခုပ္တီးေပးမယ့္ လူေတြက ေနရာတိုင္းမွာ အျပည့္ပဲ။ အားလုံးက စြမ္းအားအသစ္ေတြ လုိခ်င္ေနၾကၿပီ။ ကိုယ့္ဘက္က အဆင္သင့္ ျပင္ဆင္ထားဖုိ႔ပဲ လုိတယ္။ ဒီသေဘာကုိ မသိၾကဘူးဆိုရင္ေတာ့ စိတ္မေကာင္းပါဘူး။

အႏုပညာေလာကသားေတြနဲ႔ ျပန္ေတြ႔ ျဖစ္ေသးလား။ ေတြ႔ျဖစ္ရင္ေရာ သူတို႔ေတြကုိ အႀကံေပး ေ၀ဖန္မႈေတြ လုပ္ေပးေသးသလား ဘုရား။
ေတြ႔ျဖစ္ပါတယ္။ ေတြ႔တဲ့အခါမွာ သူတို႔လည္း ဘာဆက္လုပ္ရင္ ေကာင္းမလဲ ဆိုတာကုိ ေမးၾကတယ္။ အားလုံးတိုင္ပင္ ေဆြးေႏြးၿပီး လုပ္ၾကရင္ေတာ့ ေကာင္းလာ မွာပါ။ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ရလာၾကရင္ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနဖို႔ ျပင္ဆင္ထားေစခ်င္တယ္။ အဂၤလိပ္စာ ဘာသာရပ္၊ ကြန္ပ်ဴတာ ဘာသာရပ္၊ အင္တာနက္ အသုံးျပဳမႈ စတာေတြ တတ္ထားေစခ်င္တယ္။

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကကုိ ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ ဘုရား။
အေျပာင္းအလဲေတြ ရွိလာၿပီ ဆုိေတာ့ တိုးတက္လာလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

ေဟာေျပာပြဲေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္ခဲ့ဖူးတာ ဦးေက်ာ္ဟိန္းေၾကာင့္ လူမ်ားတာလား။ ဦးပၪၥင္း ယခုေလ့လာ က်င့္သုံးခဲ့တဲ့ အသိတရားေတြ မ်ားေၾကာင့္လား ဘုရား။
အရင္ဦးဆုံးကေတာ့ သူတို႔သိခဲ့တဲ့ ေက်ာ္ဟိန္းဆုိတာကုိ လာၾကည့္ၾကတာ။ ဦးပၪၥင္းက စိတ္ အေၾကာင္းေတြ၊ ဒုကၡ အေၾကာင္းေတြ၊ သိစရာရွိတာ သိဖို႔အေၾကာင္းေတြ၊ မရွိတာထက္ မသိတာခက္တဲ့အေၾကာင္း၊ မသိတာထက္ မလုပ္တာခက္တဲ့ အေၾကာင္းေတြ ေျပာေတာ့ သူတို႔ ၾကားခ်င္တာ မေျပာေပးလို႔ ေက်နပ္မႈေတြ ရွိခ်င္မွ ရွိႏုိင္မယ္။ အသိနဲ႔ သတိအေၾကာင္းကုိပဲ အဓိကထား ေျပာတဲ့ေနရာမွာ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ့ အသိနဲ႔သတိ အေရးႀကီးတာကို သေဘာေပါက္လာမယ္လုိ႔ ယုံၾကည္တယ္။ စိတ္ရွည္ေပးရမွာေပါ့။

ဘုရားစာကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်က္မွတ္ထားတဲ့ ဘုန္းႀကီးမ်ားလုိိ မရြတ္ဖတ္ႏုိင္ေတာ့ ယခုလုိ ေလ့လာ က်င့္ႀကံ ေတြ႔ရွိမႈေတြဟာ ဦးပၪၥင္းဘက္မွာ ဘယ္လို သက္ေရာက္မႈ ရွိခဲ့သလဲ ဘုရား။
သက္ေရာက္မႈေတြ ရွိတာေပါ့။ ဘုရားစာကုိ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်က္မွတ္ထားတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြလို မရြတ္ဖတ္ႏုိ္င္ေတာ့ဘဲ ရဟန္းေဘာင္ ၀င္ၿပီး ဘာမွမၾကာဘူး၊ စာအုပ္တစ္အုပ္ ထြက္လာတယ္။ ဦးပၪၥင္းဟာ ဘယ္ ဂုိဏ္း၀င္ပါ၊ ေျပာေနတဲ့ စကားေတြက အဓမၼ၀ါဒီေတြပါ၊ ဘုရားရဲ႕ အယူအဆ ေတြကုိ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနတာပါ။ ဓမၼေတြ၊ ၀ါဒေတြကုိ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ကုန္မယ္ေနာ္၊ ဒီလူႀကီးကို လႊတ္မထားနဲ႔၊ သတိထားပါ ဆိုၿပီး ရဟန္းေျခာက္ပါးက တုိင္တယ္။ အဖြဲ႔အစည္းေတြကလည္း ေစာင့္ၾကည့္ ၾကတာေပါ့။ ဦးပၪၥင္းအေနနဲ႔ ေက်ာ္ဟိန္း ဘ၀ကို စြန္႔လႊတ္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဘာကုိ လုိခ်င္ရဦးမွာလဲ။ ဘာမွမျဖစ္ခ်င္၊ မလုိခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဘယ္အရာမွ မၿမဲဘူး ဆိုတာကို ဦးပၪၥင္းက သေဘာေပါက္ေနၿပီ။ ဦးပၪၥင္းက ဘုရားရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကုိ အမ်ားသိေအာင္၊ တစ္ဖက္တစ္လမ္းကေန ကူညီခ်င္တာ။ ေၾသာ္ ဦးပၪၥင္းႀကီးက သာသနာကုိ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ႏုိင္သေလာက္ အကူအညီ ေပးေနတာလို႔ အေကာင္းျမင္တဲ့ဘက္က သိေပးရင္၊ နားလည္ေပးရင္ အဆင္ေျပမွာပါ။

လူအျဖစ္ ျပန္လည္ မေနထုိင္ေတာ့ဘူးလား ဘုရား။
မေနထုိင္ေတာ့ပါဘူး။ အာ႐ုံေတြကုိ ႀကိဳက္တတ္တဲ့ စိတ္ေတြကုိ ဆက္တုိက္ စြန္႔လႊတ္ႏုိ္င္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း ေနာက္ဆုံး စြန္႔လႊတ္စရာ အသက္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ မေသခင္ အေႂကြးေတြ အကုန္ဆပ္ခဲ့ခ်င္တယ္။

ဒီ၀က္ဘ္ဆိုဒ္ေလးက ႏုိင္ငံတကာမွာရွိတဲ့ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားလည္း ေလ့လာႏုိင္တယ္ဆိုေတာ့ သူတို႔ႏွင့္တကြ ျပည္တြင္းမွ ျမန္မာလူမ်ဳိးအားလုံးရဲ႕ ေ၀ဖန္မႈကုိ ဘယ္လုိေမွ်ာ္လင့္္ထားသလဲ ဘုရား။
အျပဳသေဘာနဲ႔ ေ၀ဖန္တာကို လက္ခံရမယ္။ လူျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ျပည္စုံၿပီလုိ႔ မေျပာႏုိင္ဘူး။ မွားတာကို ေထာက္ျပႏုိင္လို႔ ဦးပၪၥင္းဘက္က မွားမွန္း သိရင္ ခ်က္ခ်င္းျပင္မယ္။

ဦးပၪၥင္းရဲ႕ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္မွာ ဆုံး႐ႈံးခဲ့ဖူးတယ္လို႔ လူေတြထဲမွာ ေျပာသံ မၾကားဖူးဘူး ဘုရား။ ဒီဘ၀မွာ က်႐ႈံးမႈ မရွိခဲ့လုိ႔ ယခုလို ေနာက္လာမယ့္ ဘ၀မွာ မျဖစ္ေအာင္ ယခုလုိ က်င့္ႀကံေနတာလား ဘုရား။
ေနာက္ဘ၀ကုိ ေမွ်ာ္လင့္ၿပီး ဘာမွမလုပ္ခဲ့ဖူးဘူး။ ၿပီးေတာ့ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ လူအားလုံးကုိ ေမးၾကည့္လိုက္! ဆုံး႐ႈံးမႈကို မႀကံဳဖူးပဲနဲ႔ ေအာင္ျမင္မႈ အႀကီးစား ရတဲ့သူူဆိုတာ မရွိဘူး။ ဦးပၪၥင္းကေတာ့ ဆုံး႐ႈံးခဲ့တာေတြ မ်ားလြန္းလို႔ လူေတာ့လူပဲ ဒါေပမယ့္ ဒဏ္ရာမ်ားနဲ႔လူ။

ယေန႔လုိ အေျပာင္းအလဲ ျမန္ဆန္လြန္းေနတဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ ဦးပၪၥင္းလုိ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားစြာကို ျဖတ္သန္းခဲ့ဖူးသူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ပထမဆုံး လုပ္ေဆာင္သင့္သည့္ တာ၀န္ (သို႔) လုပ္ငန္းေဆာင္တာ ငါးခ်က္ကုိ ေျပာျပလုိ႔ ရမလားဘုရား။
ေျပာၾကည့္မယ္။ ငါးခ်က္ေတာ့ ျပည့္ခ်င္မွ ျပည့္မယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ တိုးတက္ ေအာင္ျမင္ေစခ်င္တဲ့ စိတ္အသိနဲ႔ ညႇိၾကည့္ေစခ်င္တယ္။ အေကာင္းျမင္တဲ့ဘက္က ေ၀ဖန္ ေစခ်င္တယ္။ ေ၀ဖန္ခံေစခ်င္တယ္။ ညႇိႏႈိင္းၿပီး အေျဖထြက္လာရင္ ခ်က္ခ်င္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေစခ်င္တယ္။ တစ္ခုခုကုိ ခ်က္ခ်င္း လက္မခံပါနဲ႔။ ခ်က္ခ်င္းလည္း မပယ္ပါနဲ႔လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
တုိင္းျပည္ႀကီးလည္း ေျပာင္းလဲေနၿပီဆုိေတာ့ လက္ရွိ အေျခအေနေလးကုိ သုံးသပ္ေပးလုိ႔ ရမလား ဘုရား။
တိုင္းျပည္မွာ လက္ရွိ အေျခအေနက တုိးတက္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ အခ်ိန္ဆိုေတာ့ တကယ္ တုိးတက္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္တဲ့ လူေတြနဲ႔ တြဲလုပ္ပါ။ စိတ္ေတြ ရွင္းဖုိ႔လုိ္တယ္။ ဟန္မေဆာင္နဲ႔၊ မလိမ္နဲ႔၊ လုပ္ႏုိင္တယ္၊ မလုပ္ႏုိင္ဘူး၊ လုပ္တတ္တယ္၊ မလုပ္တတ္ဘူး။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာဖုိ႔လိုတယ္။ လုပ္ႏုိင္တဲ့လူ၊ လုပ္တတ္တဲ့လူကို လုပ္ခြင့္ေပးပါ။ လုပ္ခြင့္ရတဲ့ လူကလည္း ႐ုိးသား စင္ၾကယ္တဲ့ စိတ္မ်ဳိးထားၿပီး လုပ္ႏုိင္စြမ္း ရွိသေလာက္ လုပ္ပါ။ ခ်က္ခ်င္း လုပ္ပါ။

ဦးပၪၥင္း လူသူကင္းမဲ့တဲ့ ေတာထဲမွာ တစ္ပါးတည္း သီတင္း သုံးတယ္လုိ႔ ၾကားပါတယ္ ဘုရား။ ယခင္က ေခ်ာေခ်ာလွလွေလးေတြ ၀ိုင္းေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ကေန ယခုလို က်င့္သုံးႏုိင္ဖုိ႔ ဘယ္လုိမ်ား ႀကိဳးစားခဲ့ပါသလဲ ဘုရား။
အရင္က ေခ်ာေခ်ာလွလွေလး ေတြလည္း အခုခ်ိန္ဆို ေျပာင္းလဲေနၾကၿပီ ေပါ့။ ဘယ္အရာမွ အၾကာႀကီး မဟုတ္ဘူး။ အားလုံးကုိ စြန္႔လႊတ္ရမယ္ဆိုတာေတြ ႀကိဳသိထားၿပီး ျပင္ဆင္ထားတဲ့နည္းနဲ႔ အခ်ိန္ေတြကုိ ရင္ဆိုင္ေနတယ္။
အခုလို အခ်ိန္ေပးၿပီး ေျဖၾကားေပးခဲ့တဲ့ ဦးပၪၥင္းကုိ ICT အဖြဲ႔သားမ်ားမွ အထူးပင္ ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။ ၀က္ဘ္ဆုိဒ္ လႊင့္တင္တဲ့ အခါမွာလည္း တစ္ကမာၻလုံးရွိ လူသားအားလုံးက စိတ္၀င္တစား ၀င္ေရာက္ ၾကည့္႐ႈၾကမယ့္ Website တစ္ခု ျဖစ္မယ္ဆိုတာ ယုံၾကည္ေနပါသည္။

                                                                                         credit>> Myanmar ICT

ေယာက္်ားမ်ားေၾကာက္ေသာ မိန္းမ


ၾကည္႔ရတာ စိတ္၀င္စားၾကတဲ့အတြက္ ထပ္တင္လိုက္ပါတယ္။ ကြ်န္မလည္း ဒီ(၁၀)မ်ဳိးထဲက အနည္းဆံုး (၇) မ်ဳိးေလာက္ေတာ့ နည္းနည္းစီပါ ပါတယ္။ အခ်ိန္ယူျပီး ၀င္ေရာက္ဖတ္ရွုဴ႕တဲ႔အတြက္လည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ဘယ္လို မိန္းကေလးမ်ဳိးကို ေယာက္က်ားေလး
္းမ်ား ေၾကာက္ၾကပါသလဲ။ မိန္းကေလးတိုင္း (၁၀)မ်ဳိးထဲတြင္ တစ္မ်ဳိးမက နွစ္မ်ဳိးပါ၀င္ေနမည္မွာ ဧကန္မလဲြပင္။ သင္သည္ ဘယ္လိုမိန္းကေလးမ်ဳိးလဲ ကိုယ္ကို သံုးသပ္ဖူးပါသလား။

(၁) ညစ္ပတ္ေသာမိန္းမ
- ညစ္ပတ္ေသာေယာက္က်ားမွာ ခ်စ္သူရနိုင္ေသာ္လည္း ညစ္ပတ္ေသာ မိန္းကေလးကိုမူ နွာေခါင္းရွံုဳ႕ခ်င္ၾကသည္။ မသန္႔ရွင္းေသာ မိန္းကေလးမ်ား၏ အိပ္ခန္းမွာ အမိွုက္ဗံုးမ်ား ေပါက္ကဲြထားသလို ေက်ာခ်စရာမရွိေအာင္ ရွုတ္ပြေနတတ္သည္။ ပစၥည္းတစ္ခု ေပ်ာက္လွ်င္ လြယ္လြယ္နွင့္ ရွာလို႔မရေတာ့ေပ။ ၄င္းကဲ့သို႔ေသာ မိန္းကေလးသည္ အျပင္ထြက္လွ်င္ ရွဳပ္ပြေနေသာ အိတ္ထဲမွ ေသာ့ကို အလြယ္တကူ ရွာမေတြ ့နိုင္ေတာ့။ ၀တ္ထားေသာ အ၀တ္အစားမွာလည္း အ၀တ္ေလွ်ာ္စက္ထဲက ယခုမွထုတ္လာသည့္ အတိုင္းပင္၊ ၀တ္ထားေသာ အေႏြးထည္မွာလည္း ၾကယ္သီးမ်ားျပဳတ္၊ ခ်ဳပ္ရိုးမ်ား ေျပေနတတ္သည္။ လက္သည္း ေျခသည္းမ်ားလည္း ဂ်ီးမ်ားနွင့္ မဲေနတတ္ျပီး ဆိုးထားေသာ လက္သည္းနီမ်ားလည္း ညီညာမႈ မရွိေပ။ အဆိုးဆံုးမွာ စကားေျပာဖို႔ ပါးစပ္ဟလိုက္သည္တြင္ အာပုပ္န႔ံရေနတတ္သည္။ သြားမ်ားတြင္လည္း ဟင္းဖတ္မ်ား ကပ္ေနတတ္သည့္အျပင္ နုတ္ခမ္းနီမ်ားလည္ ေပက်ံေနတတ္သည္။

(၂)အတင္းေျပာေသာမိန္းမ
 - BMW ကုမၸဏီမွထုတ္ေသာကားမ်ားကို ေယာက်ာ္းမ်ားၾကဳိက္ၾကေသာ္လည္း BMW (Big Mouth Women)မိန္းကေလးမ်ားကုိေတာ့ လန္႔တတ္ၾကသည္။ တစ္အိမ္တက္ဆင္းျဖင့္ အတင္းေျပာေနရလွ်င္ ထမင္းေမ့ ဟင္းေမ့ေသာသူျဖစ္သည္။ တစ္ခါတရံ သူမေျပာေသာ စကားမ်ားသည္ အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း ေယာက်ာ္းေလးမ်ားကို သူမအား ေထာက္ခံရန္ မဲဆြယ္တတ္ေသးသည္။ တခ်ဳိ႔ေယာက်ာ္းေလးမ်ားက မေထာက္ခံလွ်င္ သူမသာ အမွနျ္ဖစ္ေၾကာင္း ျငင္းခ်က္မ်ားထုတ္တတ္ေသးသည္။ ထိုမိန္းကေလးမ်ဳိးကို အိမ္ေထာင္ျပဳမိပါက ေယာကၡမနွင့္ ေခြ်းမတို႔၏ စစ္ပဲြ စတင္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ၄င္းအျပင္ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း သူငယ္ခ်င္းမ်ားကပါ စက္ကြင္း မလြတ္နိုင္ေတာ့ေခ်။ အတင္းေျပာတတ္ေသာ အမွန္မကန္ စကားေျပာတတ္ေသာ မိန္းကေလးမ်ားကို ေယာက်ာ္းေလးမ်ားသာမက မိန္းကေလးမ်ားလည္း ေ၀းေ၀းေရွာင္ နိုင္ရမည္။သူမ၏ အမွန္မကန္ ေျပာေသာ စကားေလေပြထဲတြင္ ၀င္မပါမိေအာင္ သတိထားရမည္ျဖစ္သည္။

(၃)စကားမ်ားေသာမိန္းမ
- ထိုမိန္းကေလးမ်ဳိးသည္ စကားေျပာရတြင္ မိမိေျပာခ်င္ရာ ဇြတ္ေျပာတတ္သည္ ၊ စဥ္းစားဆင္ျခင္မႈ နည္းသည္။ မေျပာသင့္ေသာ စကားကို အခ်ိန္အခါမဟုတ္ မေျပာထိုက္ေသာလူကို ေျပာတတ္သည္။ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း သူငယ္ခ်င္းမ်ားၾကားတြင္ အထင္လဲြစရာျဖစ္ေအာင္ ေျပာျခင္း၊ သူတစ္ပါး သိကၡာက်ေအာင္ ေလးစားမႈ ေလ်ာ့ေအာင္ေျပာျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္တတ္သည္။ ကိုယ္ကို သြက္လက္ခ်က္ခ်ာသည္ဟု အထင္ၾကီး ေနတတ္သူျဖစ္သည္။

(၄) ခိုင္းနူိင္းတတ္ေသာမိန္းမ
- ထိုမိန္းကေလးမ်ဳိးသည္ စိတ္အေနွာင့္အယွက္ အေပးဆံုးမိန္းကေလးျဖစ္သည္။ ဘယ္အရာမဆို နိူင္းယဥ္ေနတတ္သည္။ တစ္ျခားမိန္းကေလး၏ ရည္းစား(သို့) ေယာက်ာ္းကို နိုင္းယွဥ္ျကည့္ျပီး အသံုးမက်ေသာ ေယာက်ာ္းဟု၍ လက္ညိုးထိုး ျပီး ဆဲတတ္ေသာ မိန္းကေလးမ်ဳိးျဖစ္သည္။ တကယ္တမ္းဆိုရလွ်င္ အသံုး၀င္ေသာ ေယာက်ာ္းကို သူမေရြးသင့္ျပီး ထိုအသံုးမ၀င္ေသာ ရည္းစား(သို႔) ေယာက်ာ္းအတြက္ စိတ္မတုိေနသင့္ေပ။ တစ္ျခားသူနွင့္ နိုင္းယဥ္ျပီး ဆဲေနစရာမလိုေပ။ မိမိ ေရြးယူထားေသာေၾကာင့္ မိမိကိုယ္သာ အျပစ္တင္ရမည္ျဖစ္သည္။ လူတိုင္းတြင္ အရည္အခ်င္း တစ္ခုစီ ရွိတတ္ၾကသည္။ ေယာက်ာ္းေလးတစ္ေယာက္ မိမိိကိုယ္ကို ယံုုၾကည္မႈနည္းသြားေအာင္ တစ္ျခားလူနွင့္ ခိုင္းနိုင္းျပီး မဆဲသင့္ေပ။ ထိုေယာက်ာ္းေလးအတြက္ ကံမေကာင္းဆံုးအရာ အသံုးမက်ဆံုး အရာမွာ ထိုမိန္းကေလးမ်ဳိးကို ေရြးမိျခင္းပင္ျဖစ္သည္။


(၅) ႏႈတ္ၾကမ္းေသာမိန္းမ
- စကားေျပာၾကမ္းေသာ မိန္းကေလးမ်ဳိးသည္ လုပ္ငန္းခြင္တြင္ျဖစ္ေစ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ျဖစ္ေစ ဆက္ဆံရခက္ေသာ မိန္းမဟု နာမည္ၾကီးတတ္သည္။ ပစၥည္းတစ္ခု သြား၀ယ္သည္ျဖစ္ေစ အစားသြားစားသည္ျဖစ္ေစ ဆိုင္၀န္ထမ္းနွင့္ ရန္ျဖစ္ခဲ့ရမွ ေက်နပ္ေသာ မိန္းကေလးမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ထိုမိန္းကေလးမ်ဳိးနွင့္ အတူအျပင္ထြက္မိလွ်င္ ရွက္လြန္း၍ မ်က္နွာ ဖြက္ထားစရာမရွိ ေအာင္ျဖစ္တတ္ေသာေၾကာင့္ သူမနွင့္မရင္းနွီးသလို ဟန္ေဆာင္က ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ ေနခ်င္ၾကသည္။ ထစ္ခနဲဆို ရန္ျဖစ္ခ်င္ေသာ နုတ္ၾကမ္းေသာ မိန္းကေလးမ်ဳိးကို လက္ထပ္ျပီး မိဘနွင့္အတူ ေနရမည့္ ပံုရိပ္ကို ျမင္ေယာင္ဖူးပါသလား။ ထိုမိန္းကေလးမ်ဳိးကို ေရြးခ်ယ္မည့္အစား သူမေလာက္ အသံုးမ၀င္ေသာ၊ တံုးအေသာ၊ သာမန္ေသာ မိန္းကေလးမ်ဳိး ကိုသာ ေယာက်ာ္းေလးအမ်ားစုက ေရြးခ်ယ္မည္ပင္။

(၆) သ၀န္တုိလြယ္ေသာမိန္းမ
- ထိုမိန္းကေလးမ်ဳိးသည္ မိမိကုိယ္ကို ယံုၾကည္မႈနည္းသလို တစ္ပါးသူကိုလဲ မယံုၾကည္ေသာ မိန္းကေလးျဖစ္သည္။ ေယာက်ာ္းေလး အသက္ရွဴမေခ်ာင္ နိုင္ေလာက္ေအာင္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္တတ္ေသာ မိန္းကေလးမ်ဳိးလည္းျဖစ္သည္။ သံသယစိတ္ ၀င္လာလွ်င္ ရွင္းျပတာကိုနားေထာင္မေနေတာ့ သ၀န္တို စိတ္ေကာက္ဖို့က ပထမပင္။ သူမ၏ရည္းစား(သို႔) ေယာက်ာ္း၏ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကိုလည္း မိမိရည္းစားနွင့္ အေပါင္းအသင္းမလုပ္ရန္ ေျပာတတ္ေသာေၾကာင့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ထိုမိန္းမမ်ဳိးနွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေယာက်ာ္းေလးကုိပါ ေရွာင္လာတတ္ၾကသည္။ ထိုအခါ ေယာက်ာ္းေလးမွာ အက်ဥ္းခ်ထားသလို ခံစားရေသာ္လည္း မိန္းကေလးမွာမႈ ေပ်ာ္ရႊင္ေနတတ္သည္။ လူဆိုသည္မွာ အဖဲြ႔အစည္း အသိုင္းအ၀န္းနွင့္ ေနေသာ အမ်ဳိးျဖစ္သည္။ အသက္ရွဴရန္ ေနရာေလး တစ္ခု ခ်န္မထားဘဲ ခ်ဳပ္ခ်ယ္တတ္ေသာ ထိုမိန္းကေလးမ်ဳိးကို ေယာက်ာ္းေလးမ်ားက ေရွာင္ခ်င္ၾကသည္။

(၇) တံုးအေသာမိန္းမ
- အာလာဒင္ ပံုျပင္ကို နားေထာင္ဖူးၾကပါသလား။ ထိုပံုျပင္ထဲက အာလာဒင္၏ တံုးအေသာ မိန္းမသည္ မသိနားမလည္သည္ကို မေမးဘဲ ဆီမီးခြက္ကို ခြက္စုတ္ဟု အထင္ျဖစ္ ေရာင္းလိုက္ဖူးသည္။ ထိုမိန္းကေလးမ်ဳိးသည္ ဥစၥာပစၥည္းေပၚတြင္ျဖစ္ေစ အေတြးအေခၚပိုင္းတြင္ ျဖစ္ေစ အလြယ္တကူ အလိမ္မိတတ္
သည္။ ယခုေခတ္တြင္ ထိုကဲ့သို့ တံုးအေသာ မိန္းကေလးမ်ဳိး နည္းပါးသြားျပီလား။ ထက္ျမက္ျပီး ေတြးေခၚဆင္ျခင္ဥာဏ္ ရွိေသာ မိန္းကေလးမ်ဳိးကို ေယာက်ာ္းေလးက ေလးစားေသာ္လည္း တံုးအေသာ မိန္းကေလးမ်ဳိးမွာမႈ ေယာက်ာ္းေလးအတြက္ ဆူးေညွာင့္ခလုတ္ တစ္ခုလိုပင္။ ယခုေခတ္ မိန္းကေလးမ်ားသည္ မိမိကိုယ္ကို ထက္ျမက္မႈ အျပည့္အ၀နွင့္ ယံုုုၾကည္မႈ ရွိေနသင့္သည္။ သူတစ္ပါးၾကင္နာလာေအာင္ တံုးအ ဟန္ေဆာင္ မေနသင့္ေပ။ တံုးအတိုင္း အျပစ္မဲ့သည္ မဟုတ္။ တံုးအလွ်င္ ဖယ္ထုတ္ျခင္းခံရမည္မွာ ဧကန္မလဲြပင္။

(၈) ေငြသံုးၾကမ္းေသာမိန္းမ
Shopping Mechine ကဲ့သို့ေသာ မိန္းကေလးမ်ဳိးမွာ လိုအပ္သည္ျဖစ္ေစ မလိုအပ္သည္ျဖစ္ေစ ပစၥည္းအ၀ယ္ၾကမ္းေသာ သူျဖစ္သည္။ ေယာက်ာ္းေလး အနည္းစုမွာ ထိုမိန္းကေလးမ်ဳိးနွင့္ ၾကံဳရန္ မေၾကာက္ၾကေသာ္လည္း အေကာင္းျမင္ အျမင့္ၾကဳိက္ေသာ သူမအတြက္ မိမိအိတ္ထဲမွ ေငြမ်ား အလာဟသ စီး
ဆင္းကုန္မည္ကို ေၾကာက္တတ္ၾကသည္။ ဥစၥာ ပစၥည္းထဲတြင္သာ နစ္ေမွ်ာေနတတ္ေသာ မိန္းကေလးမ်ဳိးသည္ အမ်ားအားျဖင့္ စိတ္သေဘာထား ေသးသိမ္တတ္သည္။ တစ္ကိုယ္ေကာင္း ဆန္တတ္သည္။ စိတ္တိမ္းညြတ္ လြယ္သည္။ လိုခ်င္ေသာ ပစၥည္းရရန္ မိမိကိုယ္ကို သစၥာေဖာက္ျခင္း၊ တန္ဖိုးမထားျခင္းမ်ားျဖင့္ ရမၼက္အိုင္ထဲတြင္ နစ္ေနတတ္ၾကသည္။ ျမင္သမွ် ၀ယ္ယူတတ္ေသာ မိန္းကေလးမ်ဳိးနွင့္ ေစ်းသြားလည္ဖူးေသာ ေယာက်ာ္းေလးမ်ားမွာ ရင္ထဲတြင္နာက်င္ နွေျမာသမွ်ကို ဖံုးကြယ္ရင္း ဒုတိယအၾကိမ္ သြားရမည္ကို ေခါင္းခါၾကမည္ပင္။

(၉) လမ္းခဲြစကားေျပာလြယ္ေသာမိန္းမ
- ဘာမဟုတ္ေသာ ကိစၥေလးတခုျဖင့္ လမ္းခဲြဖို့ေျပာတတ္ေသာ ထိုမိန္းကေလးမ်ဳိးသည္ တကယ့္ခြါရခက္ေသာ မိန္းကေလးမ်ဳိးျဖစ္သည္။ လမ္းခဲြၾကစို႔ဟု အျမဲေျပာတတ္သည္မွာ သူမ၏ အက်င့္တစ္ခုလို ျဖစ္ေနသည္။ တကယ္တမ္း ေယာက်ာ္းေလးဘက္က လမ္းခဲြေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ ငိုယိုုျပီး လက္မခံေတာ့။ လမ္းခဲြစကားေျပာျခင္းသည္ အခံရခက္ေသာ ေ၀ဒနာတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ေျပာသူက အက်င့္တစ္ခု အေနျဖင့္ ေျပာေသာ္လည္း ခံရသူမွာ တစ္ခါေျပာတိုင္း တစ္ခါ အသဲနင့္ေအာင္ ခံစားရတတ္သည္။ နွလံုးသားတြင္ အမာရြတ္အထံုး မ်ားက်န္ေနခဲ့တတ္သည္။ တကယ့္ လမ္းခဲြေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ တစ္ၾကိမ္ထဲဆံုးျဖတ္ တစ္ခါထဲ လမ္းစေဖ်ာက္လိုက္တာက ခံရပိုသက္သာဦးမည္။ လမ္းခဲြစကားျဖင့္ တစ္ဖက္သားကို ျခိမ္းေျခာက္ေနေသာသူသည္ နုံအေသာသူသာလွ်င္ျဖစ္သည္။

(၁၀) ခြ်ဲႏဲြ႔လြန္ေသာမိန္းမ
- မိန္းကေလးတိုင္းခြ်ဲႏဲြ႔တတ္သည္မွာ သဘာ၀ပင္ျဖစ္သည္။ သို့ေသာ္ အခြ်ဲႏ႔ဲြလြန္ မိန္းကေလးမ်ားမွာ လူအျမင္ကပ္စရာျဖစ္သည္။ ထိုိမိန္းကေလးမ်ဳိးသည္ အျမဲတမ္း အေခ်ာ့ခံခ်င္၊ လူေတြဂရုစိုက္ေနတာကို ခံခ်င္ေနေသာ မိန္းကေလးမ်ဳိးျဖစ္သည္။ လူေရွ့တြင္ စကားေျပာလွ်င္ နုတ္ခမ္းေလး ဟခ်င္ မဟခ်င္နွင့္(ေခတ္စ
ကားနွင့္ေျပာရလွ်င္ ဘဲမ်ားလြန္းေနျခင္းျဖစ္သည္) လူကြယ္ရာတြင္မွု ဆန့္က်င္ဖက္ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ယခုေခတ္ မိန္းကေလးမ်ားသည္ တဖက္သား သနားၾကင္နာလာေအာင္ ညုာတာလာေအာင္ ဟန္ေဆာင္ခြ်ဲႏဲြ႔ျပီး အားႏဲြ႔ မေနသင့္ေတာ့ေပ။ ေယာက်ာ္းေလးေတြနွင့္ တန္းတူ မဟုတ္ေတာင္ ေယာက်ာ္းေလးနီးနီး လုပ္နိုင္ကိုင္နိုင္စြမ္း ရွိေၾကာင္းကို ျပသင့္ေသာအခ်ိန္ပင္ျဖစ္သည္။

                                                                                                     ႏိုင္းႏိုင္းစေန ဘာသာျပန္သည္။

ဗုဒၶဆုိတာ



ေယရူခရစ္ေတာ္မေပါ္မွီ နွစ္ေပါင္း၅၆၃ ခုနွစ္တြင္ အိႏၵိယနဳိင္ငံေျမာက္ပုိင္း ဘုရင္မိသားစုမွ ေမြးဖြားလာ သူျဖစ္သည္။သူသည္ စည္းစိမ္ဥစၥာ အေခြ်အရံမ်ားစြာနွင့္ က်န္းမာခ်မ္းသာစြာ လူလားေျမာက္ခဲ့သည္။ သူ၏ ဖခင္သည္ သူအားသူလုိပင္ တုိင္ျပည္အုပ္ခ်ုပ္မင္းလုပ္ေစခ်င္ခဲ့သည္။ သူအားပစၥည္းဥစၥာအေခြ်အရံေျမာက္ မ်ားစြာျဖင့္ ေပ်ာ္ရြင္ေအာင္ေနေစခဲ့သည္။
ေနာက္ပုိင္းတြင္ စည္းစိမ္ဥစၥာနွင့္ အေခြ်အရံ အေဆာင္အေယာင္မ်ားသည္ ေပ်ာ္ရြင္မူ ျငိမ္းခ်မ္းမူကုိ အမွန္တကယ္မေပးနဳိင္ေၾကာင္း တေျဖးေျဖး သေဘာေပါက္လာခဲ့သည္။သူပတ္ဝန္းက်င္ရွိလူမ်ား၏ ဒုကၡမ်ားစြာ တုိ့ကုိေတြ့ျမင္ခဲ့သည္။တစ္ခါတြင္ ဥယာဥ္သုိ့အပန္းေျဖသြားစဥ္ သူအုိ သူနာ သူေသ ရဟန္းဟူေသာ နိမိတ္ေလးပါးထင္လာပါတယ္။သူလဲ ထုိနိမိတ္မ်ားကဲ့သုိ့ အုိျခင္း နာျခင္း ေသျခင္းမ်ားျဖစ္ရအုန္းမည္။ရဟန္း ဟုေသာနိမိတ္သည္သာ သူအား အုိျခင္း နာျခင္း ေသျခင္းမွကင္းလြတ္ေအာင္လုပ္ေပးနဳိင္လိမ့္မည္ဟု သူစိတ္ တြင္ထင္ျမင္ခဲ့သည္။ွ
ထုိအခ်က္တုိ့က သူအား လူတုိ့ကုိအမွန္တကယ္ ေပ်ာ္ရြင္ေစနဳိင္သည့္ ျငိမ္းခ်မ္းမူကုိ ရေစနဳိင္သည့္ လြတ္ေျမာက္မူကုိ ရွာေဖြရန္ ဆႏၵျပင္းျပခဲ့သည္။ထုိေၾကာင့္အသက္၂၉ နွစ္အရြယ္တြင္ ခ်စ္လွစြာေသာ ဇနီးနွင့္ ေမြးကာစ သားငယ္ကုိထားခဲ့ကာ အမွန္တရားကုိရွာေဖြရန္ အုိျခင္းနာျခင္းေသျခင္းကင္းရာကုိ ရွာေဖြရန္ နန္းေတာ္မွ ညအခ်ိန္တြင္ ထြက္ခြာခဲ့သည္။
သူသည္ ထုိေခတ္အခါက ထိပ္သီးဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ဆရာၾကီးမ်ားထံတြင္ နည္းခံကာ က်င့္ၾကံ ၾကုိးကုတ္အားထုတ္ခဲ့သည္။ထုိသူတုိ့ရေသာအသိညာဏ္ကုိရေသာ္လည္း ထုိအသိနွင့္အက်င့္မ်ားသည္ လြတ္ ေျမာက္ရာအစစ္မဟုတ္ေသးေၾကာင္းနားလည္သေဘာေပါက္ခဲ့သည္။
လူအမ်ားအဘယ့္ေၾကာင့္ဆင္းရဲဒုကၡျဖစ္ရသည္ အဘယ္သုိ့ေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ဆင္းရဒုကၡျဖစ္ လာရသည္ အဘယ္သုိ့ေသာနည္းလမ္းျဖင့္ ထုိဆင္းရဲဒုကၡတုိ့မွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္လုပ္ေဆာင္နဳိင္သည့္ကုိ ထုိဆရာၾကီးမ်ားသင္ျပမေပးနဳိင္ၾကေပ။ထုိဆရာၾကီးမ်ားကုိ ဖဲခြာ၍ ဆင္းရဲျခင္းအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ၆ နွစ္တုိင္တုိင္ ျပင္းထန္စြာ ရွာေဖြအားထုတ္ခဲ့သည္။
သူေလာက္ျပင္းထန္ေသာအားထုတ္မူမ်ုိးကုိ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွက်င့္နဳိင္မည္မဟုတ္ေခ်။ထုုိ သုိ့ျပငိ္းထန္ေသာအက်င့္ျဖင့္ လြတ္ေျမာက္မူကုိမရရွိမွန္ သေဘာေပါက္ေသာေၾကာင့္ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ ဟုေခါ္ေသာက်င့္စဥ္ကုိ ေျပာင္းလဲက်င့္ၾကံခဲ့သည္။သူသည္အစားအစာတုိ့ကုိမွ်တေအာင္စားကာ ရာသိီဥတု စိတ္တုိ့ကုိမ်ွစြာထားကာ အားထုတ္လုိက္ေသာအခါ ဆင္းရဲအေပါင္းမွလြတ္ေျမာက္ေသာအက်င့္ အသိညာဏ္ တုိကုိ့ရရွိခဲ့သည္။ထုိအခ်ိန္မ၍ သူအား ဗုဒၶ(Buddha) အရာအားလုံးကုိအမွန္အတုိင္းသိျမင္သူ ဟု သတ္မွတ္ ေခၚတြင္ခဲ့ၾကသည္။
သူသည္ ၃၆ နွစ္အရြယ္တြင္ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းအမွန္တရားကုိ ရွာေဖြေတြ့ရွိခဲ့သည္၊ေနာက္ထပ္ အသက္၄၅နွစ္ အသက္ရွင္ေနထုိင္ခဲ့သည္။သူသည္ သူသိ၇ွိရရွိခဲ့ေသာ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းအမွန္တရားတုိ့ကုိ အျခားသူတုိ့အားလည္း ရေစျခင္းသည္။ထုိေၾကာင့္ ၄၅နွစ္အတြင္းသူသိခဲ့ေသာ အမွန္တရားလြတ္ေျမာက္ ေၾကာင္းတရားတုိ့ကုိ ေန့ညမနား သင္ၾကား ေဟာေတာ္မူခဲ့သည္။
သူ၏ ေမတၱာ ေစတနာ ဂရုဏာတုိ့ေၾကာင့္မ်ားစြာေသာလူတုိ့သည္ သူေနာက္လုိက္ ေနာက္ပါမ်ားျဖစ္ ကုန္ၾကသည္။လူမ်ားစြာတုိ့သည္လည္းသူကဲ့သုိ့ အမွန္တရားကုိသိနားလည္ခဲ့ၾကသည္။ အသက္ရွစ္ဆယ္ျပည့္
ေသာအခါတြင္ အိုမင္းရ်္မက်န္းမမာျဖစ္လာခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ၾကည္ညိုဖြယ္အဆင္းသငွာန္ရွိရ်္ ၾကည္
လင္ေအးခ်မ္းဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံဳးတြင္ သူသည္ လြတ္ေျမာက္ရာသုိ့ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ သူ့အားမွီခိုအားထားသူတို့အားလည္း လြတ္ေျမာက္ရာသို့ ေရာက္ေစခဲ့သည္။ ဆင္းရဲအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္ရာ
လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း နိဗၺာန္သို့ ေရာက္ရာေရာက္ေၾကာင္း တရားေပါင္းမ်ားစြာကိုလည္း သူ၏ကိုစား ခ်န္ထားခဲ့
သည္။ နွစ္ေပါင္း၂၅၀၀ ေက်ာ္သည္ထိပင္ သူရွာေဖြေတြ့ရွိေသာ ဆင္းရဲဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ရာ လြတ္ေျမာက္
ေၾကာင္း အမွန္တရားတို့သည္ မွန္ဆဲမွန္လတံ့ျဖစ္ေနဦးမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။
လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းအမွန္တရား၄ပါး
၁) ဒုကၡသစၥာ - The Noble True Of Suffering ေမြးဖြားျခင္းဆင္းရဲမွဳ ၊ အုိရျခင္းဆင္းရဲမွဳ ၊ နာရျခင္းဆင္းရဲမွဳ ၊ ေသရျခင္းဆင္းရဲမွဳ၊ ၀မ္းနဲပူပင္ရျခင္း နာၾကည္းရျခင္း ေၾကကြဲရျခင္း ဆင္းရဲျခင္းနွင့္ လိုခ်င္ေတာင့္တရ်္ မရျခင္းဆင္းရဲျခင္းဆိုျပီး ဆင္းရဲျခင္းအေၾကာင္းတရား၅မ်ိဳးကို ဒုကၡသစၥာဟုေခၚပါသည္။
၂) သမုဒယသစၥာ - The Noble True of the Origin of Suffering ဆင္းရဲျခင္း၏အေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ တက္မက္တြယ္တာမွဳသည္ အမွန္တရားတခုပင္ျဖစ္သည္။ ထိုသေဘာတရားသည္ ဆင္းရဲျခင္းကိုအမွန္တကယ္ျဖစ္ေစသည္ဟု ဆိုျပီး ဗုဒၶကထုတ္ေဖာ္ ေဟာၾကားေတာ္မွုခဲ့သည္။ ဘ၀အသစ္၌
တဖန္ျဖစ္ရန္ တက္မက္တြယ္တာျခင္း တဏွာေလာဘနွင့္ ယွဥ္၍ျဖစ္ေစ ရာဂနွင့္ယွဥ္၍ျဖစ္ေစ တက္မက္တြယ္တာျခင္းမ်ိဳးတုိ့သည္ သမုဒယသစၥာဟူေသာ အမွန္တရားျဖစ္သည္။
၃) နိေရာဓသစၥာ - The Noble True of Cessation of Suffering ဒုကၡအေပါင္း၏ခ်ဳပ္ျငိမ္းရာျဖစ္
ေသာ သိအပ္ျမင္အပ္ေသာအမွန္တရားကိုေခၚပါသည္။ တဏွာေလာဘကို ပယ္စြန့္နို္င္ရာအတြက္ ျဖတ္ေတာက္
နိုင္ရန္အတြက္ သိျမင္အားထုတ္ေသာ အမွန္တရားကိုေခၚပါသည္း
၄) မဂၢသစၥာ - The Noble True of the Path Leading to the Cessation ဒုကၡ၏ခ်ဳပ္ျငိမ္းရာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္ကိုဆုိလိုသည္။ တနည္းအားျဖင့္ဆိုရလွ်င္ ၃၁ ဘံုမွလြတ္ေျမာင္ေၾကာင္း အမွန္တရား အက်င့္လမ္းပင္ျဖစ္သည္။
လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းအက်င့္ ၈ပါး
Right view ေကာင္းစြာသိျမင္ျခင္း
Right thought ေကာင္းစြာၾကံစဥ္ျခင္း
Right Speech ေကာင္းစြာေျပာဆိုျခင္း
Right Action ေကာင္းစြာျပုမူေနထိုင္ျခင္း
Right Living hood ေကာင္းစြာအသက္ေမြးျခင္း
Right Affect ေကာင္းစြာအားထုတ္ျခင္း
Right Mindfulness ေကာင္းစြာေအာက္ေမ့ျခင္းနဲ့
Right Concentration ေကာင္းစြာတည္ၾကည္ျခင္းတို့ျဖစ္သည္။
ဗုဒၶသည္ မဂၢ၈ပါးအက်င့္တရားကို အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ဟု ထုတ္ေဖာ္ညြန္ၾကား ေဟာၾကားခဲ့သည္။ ထို့ျပင္ အစြန္းေရာက္အက်င့္တရားမ်ားကိုလည္း ေရွာင္ရွားရန္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။
အစြန္းေရာက္အက်င့္တို့ဆုိသည္မွာ
က) ေလာကၾကီး၏ သာယာမွဳမ်ားတြင္ ေပ်ာ္ေမြ့ျပီး ဆင္းရဲဒုကၡကို ေမ့ေလ်ာ့ကာ လြတ္ေျမာက္ရာ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းကို ေမ့ေလ်ာ့ေနျခင္းဟုဆိုေသာ အက်င့္ျဖစ္သည္။ဗုဒၶသည္ နန္းေတာ္ထဲတြင္ေနစဥ္က
အေျခြအရံ အသင္းအပင္း စည္းစိမ္ဥစၥာအမ်ားအျပားျဖင့္ ေပ်ာ္ေမြ့စြာ ေနခဲ့သည္။ ထိုသာယာမွဳ ေပ်ာ္ရြွင္ျခင္းတို့သည္ တကယ့္သာယာမွဳ ေပ်ာ္ရြွင္မွဳ မဟုတ္ဟု သူကိုတိုင္သိရွိနားလည္ခဲ့သည္။
ခ) မိမိကိုယ္ကို မိမိအလြန္အၾကဴး ညွင္းပန္းနွိပ္စက္ျပီး ဆင္းရဲဒုကၡမွ လြတ္ေျမာင္နိုင္ရန္ ၾကိုးစားအားထုတ္ျခင္းဆိုသည့္ အဖက္စြန္းေရာက္အက်င့္ျဖစ္သည္။ ထုိအက်င့္ကို ဗုဒၶသည္ ထိုေခတ္ထိအခါက အလြန္အၾကဴး က်င့္သူတို့ထက္ ထူးထူးကဲကဲသာလြန္ကာ အသက္ကို ပဓာနမထားပဲ က်င့္ၾကံခဲ့သည္။ ထိုသုိ့က်င့္ၾကံခဲ့ေသာ္လည္း ဆင္းရဲျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း အက်င့္ မဟုတ္ဘူးဆိုသည္ကို သိရွိ သေဘာေပါက္ခဲ့သည္။
ထို့ေၾကာင့္ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထိုးထြင္းသိျမင္ခဲ့ေသာ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ဟုဆိုအပ္ေသာ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ လမ္းစဥ္ကို က်င့္ၾကံၾကိုးကုတ္အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ ေအးခ်မ္းမွဳအစစ္ ေပ်ာ္ရြွင္မွုအစစ္တို့ကို ရယူခံ
စားၾကပါစို့ဟု တိုက္တြန္းေရးသားအပ္ပါသည္။
ေမတၱာျဖင့္
ဓမၼအလင္းေရာင္ ဆရာေတာ္

                                                                                           ဓမၼအလင္းေရာင္ (Light of Damma)

ဓာတုအဆိပ္သင့္မႈ ကင္းရန္ အသီးအရြက္မခ်က္မီ ဆားရည္စိမ္ထားသင့္




အသီးအရြက္မ်ား မခ်က္ျပဳတ္မီ ဓာတုအဆိပ္သင့္မႈ ကင္းရန္အတြက္ ဆားရည္ျဖင့္ အနည္းဆံုးနာရီဝက္ခန္႔ စိမ္ေပးသင့္ေၾကာင္း စားသံုးသူ ကာကြယ္ေရးအသင္းမွ သိရသည္။

”အခုသံုးေနတဲ့ ပိုးသတ္ေဆးေတြက ပင္လံုးပ်ံ႕ပိုးသတ္ေဆးေတြ။ အပင္မကဘူး အျမစ္အထိပါပ်ံ႕ႏွံ႕ၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ ေျမဆီလႊာပါပ်က္စီး တယ္။ မစားရင္ အေကာင္း ဆံုးပဲ”ဟု ၄င္းအသင္းမွ ဦးဗအုပ္ခုိင္က ေျပာသည္။ သီးႏွံမ်ားတြင္ မႈိသတ္ေဆး၊ ပိုးသတ္ေဆးမ်ားသံုးျခင္းသည္ ျမန္ မာႏုိင္ငံတြင္ တြင္က်ယ္ ေနသည္မွာ အခ်ိန္ကာလအားျဖင့္ မခန္႔မွန္းႏုိင္ ေလာက္ေအာင္ ၾကာၿပီ ျဖစ္ေသာ္ လည္း ယခုအခါ၌ သီးႏွံဓာတု အဆိပ္သင့္ျခင္းမ်ားသည္ ေဂၚဖီထုပ္၊ ပန္းေဂၚဖီ၊ မုန္ညင္းထုပ္မ်ား တြင္ အမ်ားဆံုးျဖစ္တတ္ၿပီး ၄င္းတို႔ တြင္ ပင္လံုးပ်ံ႕ ပိုးသတ္ေဆးမ်ားအား အသံုးျပဳၾကေၾကာင္း သိရသည္။

အသီးအႏွံ၊ အရြက္မ်ားတြင္ အသံုးျပဳေနေသာ ပိုးသတ္ေဆး၊ မႈိသတ္ေဆးသည္ သံုးမ်ဳိးရိွၿပီး ၄င္းသံုးမ်ဳိးမွာ ထိေသပိုးသတ္ေဆး၊ တစ္ဖက္ေပါက္ ပိုးသတ္ ေဆးႏွင့္ ပင္လံုးပ်ံ႕ ပိုးသတ္ေဆးတုိ႔ ျဖစ္ သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ စိုက္ပ်ဳိးထုတ္လုပ္ သည့္သူမ်ား အသိပညာၾကြယ္ဝ ေစရန္ႏွင့္ ၄င္းပိုးသတ္ေဆးမ်ား၏ ဆုိးက်ဳိးမ်ားကုိ သိထားသင့္ေၾကာင္း ဦးဗအုပ္ခုိင္က ေျပာသည္။

”ဒီလိုသာ ဆက္ၿပီးသြားေန မယ္ဆုိရင္သီးႏွံဓာတု အဆိပ္သင့္ တာေတြက ေလ်ာ့သြားဖို႔ မရိွဘူး။ တုိးလာဖို႔ပဲရိွတယ္။ လူေတြကလည္း organic ကို ေရြးၿပီးစားမယ့္သူက အင္မတန္ နည္းေနေသးတယ္”ဟု ၄င္းက ထပ္မံ ေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၁ ရက္တြင္လည္း ခႏၲီးခ႐ိုင္၊ ဟုမၼလင္း ၿမိဳ႕နယ္ ထမံသီ စံျပေက်းရြာအုပ္စု ယက္ပရြာရိွ သစ္ပါးလႊာစက္႐ုံတြင္ ေဂၚဖီထုပ္ေၾကာင့္ ၃၂ ဦးအစာ အဆိပ္သင့္ခဲ့ၿပီး ႏွစ္ဦးေသဆံုးခဲ့ ေၾကာင္း သိရသည္။

                                                              မုိးငယ္ - Popular Myanmar News Journal